Bekymringsfull auke av gonoresmitte blant unge

Kjønnssjukdommen gonoré aukar kraftig blant ungdom og unge vaksne i landet.

Gonoré er en bakteriell sjukdom som smittar ved ubeskytta kontakt med slimhinner hjå smitta partnar. Det vil sei ved samleie vaginalt eller analt, og også ved oralsex.

Kondom er det einaste som kan beskytte mot slik smitte.

Symptom på gonorè?

Omtrent halvparten av alle kvinner som får gonoré, har ingen symptom, i følge Folkehelseinstituttet.

Menn får derimot vanlegvis symptom. Både menn og kvinner får vanlegvis infeksjon i urinrøyret som gir svie ved vannlating og utflod.

Kvinner kan ha smerter i nedre mageregion, og menn kan få ømme testiklar. Tid frå smitte til symptom er vanlegvis 2–7 dager.

Kven bør teste seg?

Hvis du har hatt sex utan kondom med ny eller ukjent partnar, eller har symptom på kjønnssjukdom, er det anbefalt å teste seg for seksuelt overførbare sjukdomar.

Ta test i Vik kommune

For deg mellom 13 og 20 år kan du ta kontakt med Helsestasjon for ungdom.

Telefon helsestasjon: 57 69 87 11

Fastlegen tilbyr også testing for kjønnsjukdom. Telefon Vik Legekontor: 57 69 87 00

Dersom du ynskjer, kan du få utlevert prøveutstyr og ta testen sjølv, etter veiledning frå helsepersonell.

Hugs at det bør gå minst to uker fra antatt smittetidspunkt til du testar deg.

Korleis tas testen?

Testen tas fra urinprøve eller penselprøve, og gir normalt ikkje noko ubehag for den som blir testa.

Hvis du får påvist gonoré finnst det antibiotikabehandling.

Kva kostar det?

Testing, veiledning og behandling ved mistanke om gonoré er gratis.

Må andre vite noko?

Alt helsepersonell har taushetsplikt, og kan også hjelpa til med å kontakta seksualpartnarar for smittesporing hvis det viser seg at du får påvist smitte.

Smittesporing kan gjerast anonymt.

Ubehandla gonoré

Ubehandla gonoré kan hjå kvinner i cirka 20 prosent av tilfella medføre bekkeninfeksjon (dvs. betennelse i eggstokker, livmor eller egglederne), og dermed auka risiko for infertilitet, kroniske magesmerter og svangerskap utanfor livmor.

Hjå menn kan ubehandla gonoré forårsake betennelse i bitestiklene eller prostata.

Bruk kondom!

Kondom kan du få tilsendt heim heilt gratis hjå Helsenorge

Du kan lesa meir om gonoré og andre kjønnssjukdomar på Helsenorge sine nettsider: